Skip links

چگونه سریع‌تر به صفحه اول گوگل برسیم ؟

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های متخصصین سئو بوده است. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تنها در صورتی امکان پذیر است که از تکنیک های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

حدودا ۷۵ درصد از افراد هنگامی که در گوگل به دنبال مطلبی هستند و جستجوی خود را انجام می دهند صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند. این موضوع نشان دهنده این است که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت زیادی دارد، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو بتواند جزو ۳ نتیجه برتر صفحه اول گوگل باشد.

چگونه سریعتر به صفحه اول گوگل برسیم ؟

اگر پاسخ مناسبی برای این سوال که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ندارید طبیعت مقدار بسیار زیادی از ترافیک طبیعی موجود را از دست خواهید داد و آن میزان کلیک که ارزش وقت و هزینه ای که در زمینه سئو سایت خود کرده را داشته باشد، دریافت نخواهید کرد.

شما به این ترافیک طبیعی نیاز شدیدی دارید چرا که حدود ۹۳ درصد است اطلاعات از طریق موتورهای جستجو رد و بدل می شود. بر اساس آمارهای به دست آمده ماهانه به طور کلی یک تریلیون جستجو در فضای مجازی انجام می شود.

در نتیجه سایت اگر به بهترین شکل ممکن انجام شود باید بتواند مقدار قابل توجهی از این جستجو ها را به سمت صفحات سایت شما جذب کند و به همین ترتیب کسب و کار شما را بهبود بخشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که تعداد بسیار زیادی از صاحبان وب سایت ها چگونگی آوردن سایت به صفحه اول گوگل را نمی دانند و در نتیجه نمی تواند عملکرد خوبی در زمینه ارتقاء صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی مشخص، داشته باشند.

همین مسئله نشان دهنده این است که رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است بنابراین شما باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای فهمیدن نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل ادامه مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

دقت داشته باشید که حتما لازم نیست از لینک ها یا دیگر روش‌های معمول بین سازی سایت استفاده کنید تا بتوانید برای عبارات کلیدی مورد نظر تان رنک مناسبی دریافت کنید. اول از همه بررسی می کنیم که دلایل اینکه شما نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید چیست و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش میدهیم.

ما در این مقاله به این سوالات شما یعنی (لینک اول گوگل) پاسخ دادیم:

1. چرا سایت من در صفحه اول گوگل نیست؟
2. چه تکنیک هایی را استفاده کنم تا سایت من در صفحه اول گوگل نمایش داده شود؟
3. از چه ابزارهایی می‌توانیم استفاده کنیم تا به سایت خود، قول صفحه اول را بدهیم؟
4. آیا تولید مقاله میتواند در پیشرفت سایت ما در قرار گرفتن لینک اول تا سوم گوگل کمک کند؟
5. تاثیر متا تگ ها در بالا آمدن صفحات سایت ما به چه اندازه است؟
6. اگر سرعت سایت را بهینه کنیم، در اولین صفحات گوگل قرار خواهم گرفت؟

قبل از شروع کار …
اینها الزاماتی نیستند بلکه بیشترین بهره را از این راهنما می گیرید و بهترین فرصت برای رتبه بندی در صفحه اول را دارید وب سایت شما باید موارد زیر را داشته باشد:
• تلفن همراه؛
• بارگیری سریع؛
• استفاده آسان (ناوبری روشن، UX خوب و غیره)؛
• امن (به عنوان مثال HTTPs
• به خوبی ساختار یافته؛
• عاری از سایر موارد سئو فنی .
نه تنها برخی از این عوامل رتبه بندی مستقیم گوگل، بلکه فرایند زیر اگر وب سایت شما مطابق استاندارد نباشد، چالش برانگیز تر خواهد بود.

دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل

یکی از مهمترین مسائل در این زمینه بحث زمان است. طبیعتاً هنگامی که می خواهید برای یک عبارت کلیدی مرتبط با صنعت کاری خود رتبه خوبی دریافت کنید، این پروسه زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد؛ چراکه رقابت در این زمینه زیاد بوده و شما نمی توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی به رتبه اول سرچ در گوگل تبدیل شوید. تصور کنید که شما در زمینه فروش محصولات خانگی فعالیت دارید. یکی از عبارت های کلیدی که مطمئنا می خواهید برای آن رتبه اول در سرچ گوگل تبدیل شوید خرید ماشین لباسشویی است.

کافیست عبارت را در گوگل جستجو کنید و سایت های رقبای خود را مشاهده کنید. طبیعتاً این سایت ها اعتبار دامنه بالایی داشته و پیشی گرفتن از آن ها کار ساده ای نیست. دسته از سایت ها بهترین کتاب ها را تولید کرده و برای آنها بک لینک های بسیار با ارزشی ایجاد کرده اند. در نتیجه عاقلانه نیست که هزینه و زمان بسیار زیادی را برای رقابت با سایت های برتر از دست بدهید؛ مخصوصاً هنگامی که شما به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرده باشید.

بهبود رتبه سایت و سئو

تکنیک های آوردن سایت به صفحه اول گوگل

شما باید از تکنیک های منحصر به فردی استفاده کنید تا بتوانید برند خود را را بهبود دهید. در ادامه این مقاله آموزش سئو برترین ترفند هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

اگر شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد رنک خوبی دریافت کنید، استفاده از استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. به عنوان مثال اگر نمی توانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای عبارت سئو سایت را انجام دهید، بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کنید که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید. با توجه به آمارها متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است؛ به این علت که رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.

نکته جالب این است که سایت های فروشگاهی از این مسئله می توانند نهایت استفاده را بکنند. با توجه به مقاله آموزش سئو سایت های فروشگاهی متوجه می شویم که حدود ۶۰ درصد از خریداران از عبارت های کلیدی طولانی استفاده می کند؛ چراکه آن ها می خواهند اطلاعات دقیق ‌تری در مورد محصول مورد نظر خود داشته باشند.

بر اساس یک تحقیق منتشر شده متوجه شدیم که آمازون حدود ۵۷ درصد از کل فروش هایش را از طریق تمرکز بر روی عبارات کلیدی طولانی انجام دهد.در نتیجه اگر شما بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد مسئله مورد نظر کاربران خود در صفحات سایت داشته باشید می توانید عملکرد خوبی در زمینه آوردن سایت به صفحه اول گوگل از خود ارائه کنید.

استفاده از کلمات کلیدی LSI

استفاده از کلمات کلیدی LSI یکی از موثرترین روش ها در افزایش رتبه سایت شما است. این روش شما را از هر گونه جریمه احتمالی از طرف گوگل منع خواهد کرد. به شرطی که از این نکته هم درست استفاده کنید.
اگر از یک کلمه کلیدی که کلیدواژه اصلی شماست استفاده کنید، از طرف الگوریتم پنگوئن جریمه خواهید شد و این کار باعث افت رتبه شما خواهد شد.
پس بهتر است:
به جای تکرار دوباره همان کلمه کلیدی، از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید تا به کیفیت مقاله خودتان هم کمک کنید.
هرچه محتوای شما بهتر باشد، صفحه وب شما برای کلمات کلیدی مختلف ظاهر می شود. در نهایت باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما خواهد شد.
شما فقط باید بهترین کلمات کلیدی LSI را پیدا کنید و آنها را در متن مناسب در مکان مناسب اضافه کنید. دقیا همینه! اگر این تکنیک را به دست آوردید، ساده ترین راه برای ظاهر شدن وب سایت خود در جستجوهای اول Google است.
خب سوالی که برای شما پیش خواهد آمد: از کجا می توانیم کلمات کلیدی LSI را پیدا کنیم؟
چندین مکان وجود دارد.
پیدا کردن این کلمات کلیدی بسیار آسان است. برای یافتن بهترین کلمات کلیدی LSI که به کلید واژه اصلی شما مربوط است، می توانید از Google Keyword یا صفحه نتایج جستجوی Google که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است، استفاده کنید.
همانند:
Google autocomplete
Google suggestion
Google Related

بهینه کردن نقشه سایت

این موضوع به سئو محلی معروف و مرتبط میباشد. در این قسمت سایت خود را در قسمت Google map ثبت کنید. اما به صورت کامل ودقیق.
مشخصات خود را به طور کامل وارد کنید و شماره تماس خود و آدرس محل کارتان را به طور دقیق وارد کنید.
بعد از تکمیل اطلاعات خود، سعی کنید برای آن نظرات و رتبه ثبت کنید تا به افزایش رتبه شما کمک کند و سریع تر در لینک های اولیه گوگل قرار بگیرید.

استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

حال ممکن است سوال کنید که AdWords نمی تواند ترافیک طبیعی را برای سایت شما جذب کند. در مورد این مسئله در تاثیرگذار بودن آن برای بسیاری از سایت ها، باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات گوگل با سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، پر شده است و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند، به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که نتایجی که از طریق AdWords به نمایش در می آیند، کاملا مرتبط با عبارت کلیدی جستجو شده نیستند. در نتیجه، لزوما شما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید؛ بلکه می توانید تنها در مورد محصول یا خدماتی که می توانید در مورد آن ارائه کنید، توضیح دهید و کاربران را به سایت خود بکشانید. بنابراین نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق AdWords کمی متفاوت می باشد ولی می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما بگذارد.

تولید مقاله های بیشتر نسبت به رقبا

شما نمی توانید در تمامی پست های خود یا در بیشتر آن ها از عبارت های کلیدی مشابه استفاده کنید؛ استراتژی شما در واقع باید این باشد که هر پست شما تقریبا بر دو عبارت کلیدی تمرکز داشته باشد.

نکته ای که گفته شد، نشان دهنده این است که شما باید تعداد بسیار زیادی مقاله برای وب سایت خود تولید کنید. هرچه محتواهای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رنک های برتر از طرف گوگل خواهید داشت. هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله های بیشتری در سایت خود منتشر کرده اید و هر کدام از این مقاله های به صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ارمغان می آورند. بر اساس تحقیقات نیوسئو، آن دسته از وب سایت هایی می توانند به موفقیت های بزرگی برسند و رتبه های برتر را از آن خود کنند که ماهانه انتشار حداقل 15 پست را در استراتژی محتوای خود داشته باشند.

طبیعتا این امر ممکن نیست که شما با کمتر تولید کردن محتوا، بتوانید رقبای وب سایت خود را کنار زده و رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کنید. پیشنهاد می کنیم که در ابتدای هر هفته یا ماه، تحقیق عبارت های کلیدی خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید چه محتواهایی قرار است در سایت شما قرار بگیرد. بعد از آن می توانید با خیال راحت و با یک برنامه کاربردی، فعالیت های مرتبط با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را به خوبی انجام دهید. تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها برای پیدا کردن بهترین عبارت مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.

طول محتوا شما نیز در زمینه بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل می تواند اثرگذار باشد. گوگل اعتبار زیادی برای آن دسته از محتواهایی که کمتر از 1000 کلمه هستند، در نظر نمی گیرد. در نتیجه اگر تا الان محتواهای کوتاه در سایت خود منتشر کرده اید، بهتر است که سریعا مطالب جدیدی به آن ها بیافزایید و نکات بروزرسانی محتوا را بر روی آن ها پیاده سازی کنید.

تولید عناوین ترغیب کننده

عنوان ها یکی از مهم ترین بخش های محتوای شما به حساب می آیند. بدون اینکه شما از عنوان های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید، احتمال اینکه بتوانید پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را با موفقیت انجام دهید، بسیار اندک خواهد بود.

بدون یک عنوان بهینه و جذاب، حتی بهترین محتواهای تولید شده توسط شما هم ممکن است که مورد استقبال مخاطبین قرار نگیرند. در نتیجه، قبل از اینکه بخواهید محتوای وب سایت خود را منتشر کنید، باید برای چندین مرتبه عنوان آن را تغییر دهید تا در نهایت بتوانید بهترین متنی که کاربران را جذب می کند، ارائه دهید.

در بیشتر مراکزی که به شما سئو می آموزند، بر اهمیت عنوان های مقاله های وب سایت، تاکید زیادی می شود. در نتیجه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، بدون شک باید وقت زیادی را برای تولید و بهینه سازی عنوان های محتواهای خود مورد استفاده قرار دهید.

افزایش مشارکت

طبق گفته Adweek ، 81٪ از خریداران قبل از خرید، تحقیقات اینترنتی انجام می دهند و گوگل این کار را انجام می دهد. با بخش نظرات، بخش “افراد نیز می پرسند” ، و نتایج محلی که اطلاعات تماس، نقشه ها، بررسی ها، رتبه بندی ها و توضیحات را نشان می دهد، صفحه نتایج موتور جستجوی Google به تنهایی باعث می شود تا کاربران حتی قبل از کلیک کردن در مورد کسب و کار خود بیاموزند، مقایسه کنند و با آنها درگیر شوند. در نتیجه شما کم کم در صفحه اول گوگل نمایان خواهید شد.

ترافیک وب سایت

قطعات و جعبه های پاسخ فقط می توانند اطلاعات زیادی را ارائه دهند. در حالی که یک صفحه نتایج موتور جستجو به خودی خود می تواند بعضی از اطلاعاتی را که یک شخص به آن احتیاج دارد را تأمین کند، هنوز تعدادی پرس و جو وجود دارد که افراد به ناچار بر روی یک وب سایت کلیک می کنند. فراموش نکنید که اغلب قبل از تبدیل شدن شخص به مشتری، چندین تعامل با یک تجارت انجام می شود، بنابراین تعامل با وب سایت شما مهم است.
نه تنها قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باعث افزایش چشمگیر ترافیک به وب سایت شما می شود. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ضرر بزرگی دارد. در حقیقت، صفحه اول گوگل حداقل 71٪ از ترافیک وب را ضبط می کند (برخی منابع تا 92٪ می گویند) و صفحه دوم با یک ثانیه نزدیک فاصله دارد: این میزان به 6٪ از کلیک وب سایت کاهش می یابد. این کاهش شدید در ترافیک وب، نشانگر این است که چقدر اهمیت صفحه اول Google است.

مرجع صنعت خود را افزایش دهید

ورود به صفحه اول گوگل نیاز به ایجاد مرتب محتوای باکیفیتی دارد که گوگل آن را تشخیص می دهد و نیازهای جستجو کنندگان خود را برآورده می کند. این کار به زمان نیاز دارد، اما افزایش ترافیک و اعتماد که نتیجه خواهد گرفت ارزش سرمایه گذاری را دارد.
علاوه بر این، نوشتن مرتب در مورد صنعت و تجارت شما به شما نیاز دارد تا با آنچه مخاطب هدف شما می خواهد بداند و همچنین در آخرین به روز رسانی ها در صنعت شما همگام باشید. ظاهر شدن در صفحه اول Google از آن جهت حائز اهمیت است که باعث توسعه و نگهداری از پایگاه دانش قوی می شود که در آن کسب و کار شما محکم بایستد.

کسب اعتماد

الگوریتم گوگل برای شناسایی محتوای اسپم، مشکوک و با کیفیت پایین طراحی شده است. اگر به طور مداوم در صفحه اول Google ظاهر می شوید، بدان معنی است که Google شما را به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر تشخیص می دهد و مصرف کنندگان به مشاغلی که گوگل به آنها اعتماد دارند، اعتماد می کنند.

بهینه سازی سرعت سایت

صفحات سایت شما باید بر روی تمامی دستگاه ها، با سرعت هرچه تمام، بارگذاری شوند. پایین بودن سرعت صفحه سایت می تواند اثر منفی بر روی رنک وب سایت شما داشته باشد. طبیعی است که هیچکس دوست ندارد که چندین ثانیه معطل شود تا به محتوای مورد نظر خود دست پیدا کند.

برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب سایت خود شما می توانید از ابزارهای گوناگونی که در این زمینه ایجاد شده اند، استفاده کنید. پیشنهاد نیوسئو به شما این است که استفاده از ابزار gtmetrix را در اولویت های خود قرار دهید. در نتیجه، اگر می خواهید به بهترین شکل پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما عملی شود، باید به بهینه سازی سرعت سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.

اعتبار نام دامنه

هرچه برای مدت زمان بیشتری صاحب یک دامنه وب سایت باشید، ارزش بیشتری دارد. همچنین هرچه محتواهای با ارزش بیشتری در این دامنه مورد نظر داشته باشید، بر اعتبار آن افزوده می شود. سعی کنید تا از عبارت کلیدی اصلی کسب و کار اینترنتی خود، در دامنه وب سایتتان استفاده کنید. در این صورت، شانس قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

تخمین زدن اینکه به چه مقدار بک لینک نیاز دارید

بک لینک ها یکی از بخش های بسیار مهم در پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شمار می روند؛ اگر کمی با دنیای سئو سایت آشنایی داشته باشید، می دانید که بک لینک ها یکی از فاکتورهای رنکینگ گوگل نیز می باشند.

در نتیجه، اگر برای شما و همکارانتان سوال شده است که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، باید بگوییم که استفاده از بک لینک های ارزشمند در استراتژی های بهینه سازی وب سایت می تواند به خوبی به شما برای رسیدن به این هدف کمک کند.

علاوه بر اینکه خود گوگل هم به مهم بودن استفاده از بک لینک ها تاکیید زیادی کرده است، مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده است نیز به ما نشان می دهد که هرچه تعداد بک لینک های با کیفیت یک وب سایت بیشتر بوده است، آن وب سایت ترافیک و رتبه بسیار بهتری نسبت به جایگاه قبلی خود و رقباش کسب کرده است.

حال سوال اصلی که وجود دارد این است؛ چگونه بفهمیم که به چه تعداد بک لینک نیاز داریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ راه مستقیمی برای این کار وجود ندارد که شما متوجه شوید برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دقیقا به چه تعداد بک لینک نیاز دارید.

اما پیشنهاد ما به شما این است که از ابزارهای گوناگونی که برای درک تعداد لینک های مورد استفاده وب سایت های مختلف ایجاد شده اند، استفاده کنید؛ شما باید آدرس وب سایت های رقیبی که رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کرده اند در این ابزارها وارد کنید و بر اساس بک لینک های آنان، تصمیم بگیرید که برای وب سایت خود چه تعداد لینک باید ایجاد کنید.

ایجاد بک لینک و لینک های داخلی بیشتر

همانطور که همه شما به طور مکرر شنیده اید، بک لینک به صفحه شما اعتبار می بخشد و هر صفحه ای که اعتبار بالاتری داشته باشد، به صورت راحت تر می تواند در گوگل بالا بیاید.

نکته ای که باید بدانید این است که بدون استثنا تمامی فعالان و متخصصین سئو سایت، بر این مسئله اتفاق نظر دارند و اعتقاد دارند که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بک لینک ها می توانند گزینه خوبی برای انتخاب باشند.

ایجاد لینک های داخلی با کیفیت، پاسخ دیگری برای پرسش چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، می باشد. دقت داشته باشید که در هر صفحه یا برگه ای که مدنظر دارید، تنها باید از لینک هایی استفاده کنید که مرتبط با موضوع آن بخش باشند. در غیر این صورت، ممکن است آن محتوای خاص، دیرتر از حالت عادی بتواند پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را طی کند.

صبور باشید!

متاسفانه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، زمان بر است. قطعا می خواهید بدانید که چقدر زمان برای این کار مورد نیاز است؛ حقیقتا گفتنش آسان نیست. با این حال بر اساس تجربه ای که در نیوسئو به دست آورده ایم، نهایتا یک سال طول می کشد تا شما از هیچ، به صفحه اول گوگل برسید.

البته دقت داشته باشید که فاکتورهای زیادی در این زمینه دخیل هستند؛ از کیفیت محتوای شما گرفته تا سختی و رقابت آن کلمه کلیدی مدنظرتان. اما در بسیاری از موارد ما شاهد بوده ایم که بعد از تولید محتوا برای یک کلمه کلیدی خاص، به سرعت گوگل رنک بالایی برای نیوسئو در نظر گرفت. علت این بود که ما سعی کرده بودیم بهترین کیفیت و تکنیک های سئو را به خوبی بر روی آن مقاله پیاده سازی کنیم. گوگل برای کیفیت، اهمیت زیادی قائل است.

البته اگر بعد از گذشت مدتی، شاهد هیچ پیشرفتی نبودید، بدون شک در مراحل بالا که اصلی ترین تکنیک های آوردن سایت به صفحه اول گوگل می باشند، کوتاهی کرده اید. شما باید به عقب بازگشته، و تمام فعالیت های خود را مورد بررسی مجدد قرار دهید تا مشکل با پیدا کنید. در بسیاری از موارد، مشکل آوردن سایت به صفحه اول گوگل برای افراد، با این کار حل می شود.

چرا نباید تنها راضی به قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باشید؟

سئو سایت سریع - نکات آموزشی ارتقا رتبه سایت

این نمودار به تنهایی گویای همه چیز می باشد؛ با این نمودار متوجه می شوید که بیشترین کلیک، به 5 رتبه برتر نتایج جستجو اختصاص یافته است. همچنین می توانید روند صعودی این قضیه را مشاهده کنید؛ هرچه به رنک یک نزدیک تر باشید، نرخ کلیک وب سایتتان، افزایش پیدا خواهد کرد. اختلاف بین رتبه ها در صفحه اول بسیار شدید است؛ آن دسته از وب سایت هایی که نتوانند رنک خود را از رتبه 5 بالاتر بیاورند، درصد بسیار کمی از کلیک ها را می توانند به خود اختصاص دهند.

البته نا امید نشوید؛ قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل امری بسیار ارزشمند می باشد؛ اما اگر بتوانید در بین ده نتیجه موجود، وب سایت را بالا بیاورید، قطعا مزیت های آن را به خوبی احساس خواهید کرد.

نوع محتوا

این رایج ترین “نوع” محتوا در نتایج جستجو است. این معمولاً یکی از این موارد خواهد بود:
• پست وبلاگ؛
• صفحه محصول (صفحه ای درباره یک محصول واحد)؛
• صفحه طبقه بندی (صفحه ای که چندین محصول را نشان می دهد)؛
• صفحه فرود (صفحه ای که محصول یا خدمات را در معرض دید قرار می دهد)
می توانید با مراجعه به عناوین صفحه و URL ها، از نوع محتوای غالب مطلع شوید.

قالب محتوا

این “فرمت” غالب در بین صفحات برتر رتبه بندی شده است. این امر عمدتاً مربوط به زمانی است که می خواهید محتوای اطلاعاتی را رتبه بندی کنید. موارد مشترک شامل موارد زیر است:
• راهنماهای ” چگونه به”
• آموزش گام به گام
• لیست پست ها
• قطعات نظر
• بررسی ها
• مقایسه ها

رقابت را بررسی کنید

همانطور که شروع به کار کردن یک فروشگاه اینترنتی با موفقیت در سراسر جاده دشوار خواهد بود، هنگامی که رقابت شدید است، نمی توان در صفحه اول گوگل رتبه بندی کرد. بنابراین مرحله بعدی درک منظر رقابتی است. از جایی شروع می کنید که با چه کسی مخالف هستید.
برای انجام این کار، کلمه کلیدی خود را جستجو کرده و به صفحه اول نتایج نگاه کنید.
اگر همه آنها از مارک های مشهور و مشهوری هستند و شما یک نوآوری هستید که تا به حال کسی از آن چیزی نشنیده اید، رسیدن به صفحه اول بسیار دشوار خواهد بود. حداقل در کوتاه مدت و متوسط.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به طور کامل موضوع را پوشش می دهد.

داشتن محتوایی که مطابق با هدف جستجو باشد کافی نیست. همچنین باید در صفحه اول، جایی که Google قصد دارد نتایج مناسب و مفید را به نمایش بگذارد، سزاوار باشد.

چگونه مطمئن شوید محتوای شما در صفحه اول گوگل متناسب با لایحه است؟

با پوشاندن همه چیزهایی که جستجوگران می خواهند بدانند و انتظار دارند که ببینند.
به عنوان مثال، بیایید بگوییم که شما می خواهید برای رتبه “بهترین مارک های ساعت” رتبه بندی کنید.
از تجزیه و تحلیل هدف جستجو مشخص است که شما باید یک پست وبلاگ به سبک لیست بنویسید که تمرکز زیادی روی مارک های لوکس دارد.
تعداد بک لینک های مورد نیاز را تخمین بزنید
بک لینکها یک عامل مهم رتبه بندی هستند. گوگل نه تنها این موضوع را به ما گفته است ، بلکه تقریباً در هر مطالعه صنعت رابطه مثبت بین ترافیک جستجوی ارگانیک و بک لینک مشاهده شده است.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما غیر ممکن است؛ اگر به تازگی شروع به کار کرده اید. این مسئله کاملا جدی است و ممکن است برای برخی از افراد کمی نا امید کننده هم باشد. مطمئنا وبمسترهایی که سال ها زحمت کشیده اند و در صفحه اول گوگل قرار گرفته اند، قطعا به راحتی از این موفقیت خود غافل نشده و همیشه به فکر استفاده از تکنیک های جدید هستند. در نتیجه رقابت، مانع اصلی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می باشد.

مهمترین کاری که قبل از به کار گیری تکنیک های سئو باید انجام دهید، این است که صبور باشید و به طور مداوم از ترفندهای جدید در استراتژی های خود استفاده کنید. یقینا بعد از مدت زمانی، شما هم به یکی از قدرت های اصلی کسب و کار خود در دنیای مجازی تبدیل خواهید شد.

منبع : نیوسئو

در پایان اگر سوالی در مورد مطالب گفته شده دارید می توانید در قسمت پرسش و پاسخ سوال خود را مطرح نمایید, ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نظرات شما